AV LERA

Jag gör ett projektarbete i lera. Lera som i keramik. I början av läsåret tog jag mig an den digra uppgiften att göra en teservis av lera ur någon slags historisk synvinkel. Det där med historisk synvinkel gick det väl sådär med, men själva servisen börjar arta sig. Det är väldigt roligt att jobba med lera. Man vet aldrig riktigt hur det blir. Men för det mesta blir det bra om än inte perfekt.
Det här är delar av resultatet. Jag har tryckt in en virkad spetsduk i leran för att få strukturen. Sedan har den röda glasyren, min favorit, smält som glas och lagt sig i dalarna.
Lördagen den 25:e februari har jag och en vän vernissage på mölnlycke kulturhus mellan 11-15. Om du känner dig manad och nära, kom dit vetja!

Kommentarer
Postat av: em

sv: haha, ja, det är fantastiskt! helst med sked direkt ur burken :D

2012-02-07 @ 20:02:15
URL: http://matomspunnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0